Greenpeace chce přísnější pravidla propagace masa
13.01.2022, Kamil Malát |
Organizace Greenpeace výrazně přitvrzuje ve své rétorice a postojích, když prohlásila, že propagace konzumace masa a masných výrobků by měla podléhat přísným pravidlům. Podle této aktivistické organizace používá masný sektor stejné marketingové techniky jako tabákový průmysl. Ve svém nedávném prohlášení doslova uvádějí: „S tím, jak v Evropě roste počet vegetariánů, veganů a flexitariánů, jde masný průmysl proti proudu a investuje miliony do reklamy, aby zpomalil sociální změny,“ uvedl Greenpeace, který zkoumal reklamu z masného sektoru v několika evropských zemích.
Ekologická organizace se domnívá, že reklama na maso by měla být omezena. Vytváří spojení s tabákem a alkoholem, v těchto odvětvích byla reklamní sdělení přísně regulována ve snaze eliminovat negativní dopady pro společnost. Reakce zástupců výrobků masa na sebe pochopitelně nenechaly dlouho čekat.
„Ztotožňovat reklamu na maso s reklamou na tabák je více než jen zkratkovité a takové úvahy jsou naprosto zavrženíhodné. Greenpeace bohužel klame veřejnost tím, že vytváří asociace, které prostě nejsou správné, “ řekl k tomu médiím Michael Gore, výkonný ředitel Febev (federace belgických výrobků masa). Podobně to vidí Liliane Driesen, mluvčí Vlámského centra pro zemědělství a rybářství (VLAM), který s jeho názory souhlasí. „Maso má ve vyvážené stravě své místo, na tom panuje vědecká shoda. Tabákový výrobky jsou úplně něco jiného a je tedy velmi na pováženou, když Greenpeace porovnává cigarety a maso.“
Ekologická organizace se domnívá, že reklama na maso by měla být omezena. Vytváří spojení s tabákem a alkoholem, v těchto odvětvích byla reklamní sdělení přísně regulována ve snaze eliminovat negativní dopady pro společnost. Reakce zástupců výrobků masa na sebe pochopitelně nenechaly dlouho čekat.
„Ztotožňovat reklamu na maso s reklamou na tabák je více než jen zkratkovité a takové úvahy jsou naprosto zavrženíhodné. Greenpeace bohužel klame veřejnost tím, že vytváří asociace, které prostě nejsou správné, “ řekl k tomu médiím Michael Gore, výkonný ředitel Febev (federace belgických výrobků masa). Podobně to vidí Liliane Driesen, mluvčí Vlámského centra pro zemědělství a rybářství (VLAM), který s jeho názory souhlasí. „Maso má ve vyvážené stravě své místo, na tom panuje vědecká shoda. Tabákový výrobky jsou úplně něco jiného a je tedy velmi na pováženou, když Greenpeace porovnává cigarety a maso.“